تعمیرات و مکانیک خودرو های ایرانی و حارجی
هدایای خرید این محصول عظیم ؛
1- بلوتوث
همه قطعات پراید، کارکرد آنها، محل آنها، جنس آنها و هر آنچه که در پراید وجود دارد را در این مجموعه خواهید یافت.
بصورت بخش بندی شامل :
فنربندی
موتور
انتقال نیرو
سرمایش و گرمایش
عایق بندی
ایمنی
انژکتور پراید - گیربکس - clc پراید
آموزش
تعمیرات سیستم ترمز اتومبیل پراید 2- آموزش تعمیرات سیستم تعلیق اتومبیل
پراید 3-آموزش تعمیرات گیربکس و دیفرانسیل اتومبیل پراید4-آموزش تعمیرات
سیستم فرمان اتومبیل پراید 5-آموزش تنظیم موتو (کمپرس موتور ، سیستم سوخت
رسانی ، سیستم جرقه) اتومبیل پراید
در این مجموعه تمام آنچه که در
پراید ( مدل صبا و نسیم ) وجود دارد، بشما نشان داده خواهد شد. این برنامه
که نوسط کارشناس ارشد شرکت سایپا تولید شده است.
آموزش تعمیرات سیستم
تعلیق پراید - اکسل جلو - پلوس - فنربندی عقب - اکسل عقب - تنظیم موتور
پراید - کاربراتور - سیستم سوخت رسانی - سیستم جرقه - موتورهای تیپ B3 -
شمع ها - سیستم ترمز اتومبیل پراید - نحوه بازدید و کنترل (سیستم قطعات
ترمز جلو) - ترمز عقب و ترمز جلو پراید - بازدید و کنترل قطعات سیستم ترمز
عقب - سیستم فرمان اتومبیل پراید عیب یابی قطعات سیستم فرمان پراید - سیستم
فنربندی - آموزش تعمیر موتور پراید و عیب یابی آن - سیلندرها - عیب یابی و
جمع کردن سرسیلندر - سیلندر موتور - تعمیر گیربکس و دیفرانسیل پراید - عیب
یابی قطعات گیربکس و دیفرانسیل - انژکتور
--------------------------------------------------
آموزش
نحوه تعمیر و نگهداری از کولر ماشینهای RDنحوه شارژ کولر، قسمتهای مختلف
تشکیل دهنده سیستم خنک کننده، عیب یابی، لوازم یدکی - آموزش راهنمای نصب
کولر پژو RD - نصب تسمه کمپرسور - نصب قطعه مثلثی شکل روی واتر پمپ - نصب
تسمه دینام - نصب کندانسور - نصب اهرم گاز - نصب رسیور درایر - نصب
سلونوئید والو - نصب بوستر وکیوم - نصب لوله خروجی کاربراتور - تغییر جهت
قاب فیلتر هوا و نصب نگهدارنده فنر گاز -مونتاژ گیربکس پژو RD طرح
نیرومحرکه
گیربکس RD
مونتاژ گیربکس پژو RD طرح نیرومحرکه
--------------------------------------------------
فیلم آموزشی زانتیا (Zantia) ؛
شرح
کامل سیستم زانتیا، توسط کارشناسان شرکت Citroen ، دوبله شده به زبان
فارسی، کیله قطعات و قسمتهای خودرو زانتیا، نحوه عملکرد قسمتهای مختلف،
برای تمام مدلهای زانتیا،آشنایی با سیستم هیدروپنوماتیککه شامل عملکرد
اجزای هیدرولیکی - سیستم فرمان هیدرولیک - سیستم ترمز - معرفی اصول اولیه
کارکرد و طرح کلی زانتیا - سیستم هیدروپنوماتیکی - ترمز و سیستم فرمان
خودروهای زانتیا و XM - سیستم هیدروپنوماتیک - کار بر روی سیستم - نحوه
صحیح تعویض روغن - انجام بازدیدها و تستهای مربوط به سیستم تصحیح کننده
ارتفاع و همچنین تست فشار و شارژ مجدد گوی ها - ارائه اطلاعات پیش از کار -
هواگیری سیستم ترمز - تعمیر اساسی شیر هیدرولیکی کنترل فرمان - سیستم
هیدروپنوماتیک سیتروئن - اصول اولیه عملکرد قسمت تأمین و حفظ فشار - اصول
کارکرد سیستم تعلیق - سیستم ترمز - مطالعه و عملکرد سیستم هیدرولیکی زانتیا
--------------------------------------------------
فیلم آموزشی دوگانه سوز کردن خودرو (CNG) ؛
همه آنچه درباره CNG میخواهید بدانید :
- تاریخچه CNG
- مزایای CNG نسبت به بنزین
- نحوه تبدیل خودروهای بنزینی به گازسوز و قیمت آنها
- تستهای انجام شده در مورد CNG
- مقایسه هزینه های بنزین با CNG
- بصورت VCD
--------------------------------------------------
یاتاقان به دو نیم دایره از جنس بوبیت گفته می شود که در موتور خودروها نصب می شود .
یاتاقان ها در جایی که دسته پیستون ها بر روی میل لنگ نصب می شود قرار دارد .
انواع یاتاقان ها ؛
یاتاقان ساده پوش
یاتاقان غلتشی
یاتاقان مرصع
یاتاقان لغزشی
یاتاقان مغناطیسی
یاتاقان خمشی
یاتاقان ها و مزایای آنها ؛
مزایای یاقانهای لغزشی نسبت به غلتشی
1- زمانی که محور تحت بارهای مداوم و ثابت قرار می گیرد قسمتهای تحت بار یاتاقان تحت تنش ثابت قرار می گیرند که موجب کاهش خطر معیوب شدن در اثر خستگی می شوند .
2- چنانچه یاتاقانهای لغزشی از مواد مناسب ساخته شده باشند قادر خواهند بود در داخل مایع مورد پمپاژ کار نموده و روانکاری و خنک کاری شوند .
3- توسط روانکاری و روغنکاری مناسب در سرعت های بالا یاتاقانها نسبت به یاتاقانهای غلتشی می توانند بارهای بیشتری را تحمل کنند .
بررسی معایب یاتاقانهای لغزشی نسبت به غلتشی ؛
1) ضریب اصطکاک آنها 10 تا 50 برابر یاتاقانهای غلتشی است و این امر موجب اتلاف بر هزینه است.
2) غالب ضریب اصطکاک بیشتر دمای روانسازی را تا حدی افزایش می دهد که نسبت سیستمهای دقیق و پرهزینه خنک کاری را جتناب نایذیر می سازد .
بررسی علل خرابی یاتاقانهای لغزشی ؛
1) روغنکاری نامناسب : این پدیده شامل کیفیت روانساز مورد استفاده و همچنین دفعات تعویض روغن می باشد .
2) خنک کاری نامناسب روانساز : در پدیده در اثر اشکال در سیستم خنکاری یا قصور اپراتور در بازکردن شیر مستقیم مایع خنک کننده قبل از راه اندازی پمپ به وجود می آید .
3) عدم هم محوری : چنانچه پمپ جهت تعمیر یا نگهداری پیاده شود این اشکال بعد از سوار نمودن آشکار می شود عدم هم محوری می تواند در اثر ماندن آلودگی بین پایه یاتاقان و محفظه پمپ و یا با توجه به ناهمواریها در اثر ضربه یا سفت نمودن غیر یکسان مهره ها حاضل شود همچنین ممکن است در اثر بارهای اضافی وارده بر یاتاقان ها ، خم شدن محور یا برخورد فلزی بین قطعات ثابتو چرخیدن که غالباً منجر به سایش زیاد و گیرپاژ می شود حاصل گردد . عدم هم محوری، از بیرون خود را توسط حرارت زیاد و محفظه یاتاقان آشکار می سازد .
4) پیچهای شل : منبع دیگر مشکلات که توسط یاتاقان به وجود می آید زمانی است که پیچهای نگهدارنده پایه یاتاقان بطور یکسان و کافی سفت نشده اند و یا در حین کار پمپ شل شده اند در این موارد ممکن است یاتاقان آنقدر از محور خود جابجا شود که تمام بارها بر روی رینگهای پروانه یا آب بند وارد شود .